Le Québec n'est pas si distinct que ça de ses voisins. La province voisine rapporte elle aussi une augmentation du nombre décès de motocyclistes sur ses routes. Elle encourage d'ailleurs les motocyclistes à être doublement prudents et de toujours conduire comme s'ils étaient invisibles.
Motorcycle Deaths Have Increased - Observe These 7 Motorcycle Safety Tips
DEFENSIVE RIDING RECOMMENDED AS MOTORCYCLE DEATHS RISE AGAIN
(ORILLIA, ONTARIO) – So far this year 25 motorcycle fatalities have been recorded on OPP-patrolled roads and police are appealing to riders to use their defensive driving skills to keep themselves safe.
One of the important things that riders learn when they take a motorcycle training course is to â€drive as if you are invisible’, which addresses the fact that car drivers who are looking for bigger vehicles sometimes don’t notice motorcyclists in their path, especially at intersections. “I never saw him” is something heard all too often at the scene of a motorcycle crash.
Defensive riding is the most important key to safe motorcycle driving; ride to expect the unexpected. Riders are reminded to be aware of other motorists at all times and be ready with a counter maneuver to avoid their mistakes.
Over Half The Fatalities Are Older Riders
This year twenty-two operators and three passengers have died in motorcycle crashes. Fifteen of those deaths involved persons between the ages of 45 – 65 years of age. Four people died while on a motorcycle in West Region alone within the first week of August. The OPP is reminding all drivers to always have a watchful eye for motorcycles; the safety of motorcyclists is the responsibility of everyone.
Motorcycle riders should be aware of where a motorist’s blind spots lie and spend as little time in them as possible. If you can see driver’s eyes in their mirrors, then they have the ability to see you too.
View the 7 tips below on how to make the roads safer for motocycles and other motorists:
Stay Safe Stay Alive - 7 Motorcycle Safety Tips
Ride Safe!
Bon article. Celui-ci est plus objectif et ne met pas toujours la faute sur les motocyclistes.
L'acccent est mis sur la sécurité de tous les usagés qui doivent partager la route.
Dans la presse au Quebec on dirait qu'il n'y a que deux types de personnes qui pilotent des motos, soit des bikers ou des racers et qu'ils pilotent leurs motos comme la plupart des vélos sans respecter les règles de la circulation.
Au Quebec, on pointe du doigt le nouveau cours de moto et on ne peut même pas dire si un des motards décédé est passé par cette formation.
Malheureusement les insinuations sont fréquentes dans les reportages et crées de faussent impressions.
Comme la phrase classique Ă tous les reportages d'accident: "L'alcool et la vitesse sont peux ĂŞtre en cause".
On dit rarement qu'un conducteur de voiture a fait une fausse manoeuvre et causé un accident. Et même si on le mentionne on va ajouter que la moto allait trop vite pour éviter la collision parce qu'elle roulait plus vite que la vitesse affiché, comme si les voitures elles, ne les dépassaient jamais et roulaient moins vite.
On n'insiste pas non plus sur le cas du motocycles qui a qui a glissé sur un "tar snake". Cette façon dangereuse de "patcher" les routes n'est jamais remise en question.
Effectivement, on ne fait que publier la dépèche telle que produite par le corp policier et on ne fait jamais de suivi sur les conclusions de l'enquête.
Ride Safe!